Sales tot finance, iedereen werkt samen in monday.com
Jan-Maarten Plomp
Jan-Maarten Plomp
Groener dan Hortlife wordt het niet. Hortlife is een toonaangevende speler op de glastuinbouwmarkt. Met 6 internationale salesteams en afdelingen als projectmanagement en finance is het verkrijgen van inzicht in leads, de interne samenwerking en het creëren van contactmomenten in leadtrajecten een heuse uitdaging. Of moeten we zeggen: was?
Hortilife had door het gebrek aan een CRM-systeem geen inzage in klantinformatie. Door het missen van inzicht in klantgegevens, waren er geregeld gemiste verkoopkansen. Het opvolgen van potentiële leads en klanten was gewoonweg lastig. Ook was de interne communicatie niet optimaal, omdat medewerkers geen centrale plaats hadden om klantinformatie te delen. Dit leidde tot verwarring en dubbele werkzaamheden. Een ander punt waar Hortilife tegenaan liep was het ontbreken van gegevensanalyse en rapportage in een CRM. Dit beperkte Hortilife in het verkrijgen van waardevolle inzichten om hun bedrijfsbeslissingen te informeren.
Wat Hortilife met monday.com CRM bereikt
Hortilife heeft met monday.com een gedegen CRM systeem. Alle contactaanvragen, leadstatussen, contactmomenten met de juiste personen en zo verder zijn up to date en inzichtelijk. Een projectplanning in Excel is daarmee verleden tijd.
Het CRM-systeem van sales is gekoppeld met andere afdelingen zoals finance en projectmanagement. Er wordt naadloos samengewerkt tussen teams. Projectcommunciatie alsmede contact met de klant is vastgelegd en wordt gerealiseerd in één tool.
Voorheen zat alle informatie rondom een deal in individuele mailboxen. Door het gebruik van monday.com heeft Hortilife één bron van waarheid waar alle informatie is gebundeld. Afspraken en contactmomenten met leads, prospects en klanten zijn inzichtelijk voor teamleden en het management.
Alle informatie binnen taken en projecten beheren - vanaf het allereerste contactmoment tot aan de projectuitvoering - staat op één centrale plek. monday.com stelt de teams van Hortilife in staat om taken toe te wijzen, deadlines in te stellen en de voortgang van projecten te volgen. Dit resulteert in een verbeterde workflow en een gestroomlijnde samenwerking tussen teamleden.
Er is nu transparante communicatie tussen de teams. Met CRM-functies zoals opmerkingen en updates op taken, kunnen teamleden gemakkelijk informatie delen en feedback geven. Dit vermindert de kans op misverstanden en zorgt voor een vlottere samenwerking. Bovendien kan Hortilife nu belangrijke informatie delen en bijhouden.
Gegevenscentralisatie en toegankelijkheid door een centrale locatie voor het opslaan en beheren van klantgegevens, projectdetails en andere relevante informatie. Dit zorgt voor een gegevenscentralisatie die essentieel is voor een bedrijf als Hortilife. Teamleden hebben gemakkelijke toegang tot de benodigde informatie, wat de besluitvorming versnelt en de algehele efficiëntie verbetert.
Aanpasbaar en schaalbaar - monday.com biedt aanpasbare workflows die worden afgestemd op de specifieke behoeften van Hortilife. Of het nu gaat om het beheren van klantrelaties, het plannen van projecten of het volgen van verkoopkansen, het platform kan worden aangepast aan de unieke processen van Hortilife en is daarmee volledig op maat.
We nemen je graag bij de hand om monday.com precies op jouw wensen af te stemmen. Kennismaken kan altijd!
Leo van Pagée
06 - 11 81 97 58Sinds 2020 maakt Loop gebruik van monday.com om bedrijfsdoelstellingen te managen en teams te ondersteunen bij het halen van hun doelen.
Dura Vermeer: Slim werken, duurzame resultaten en een efficiënte werkwijze in monday.com
Meerdere afdelingen die dagelijks in één systeem samenwerken als nooit tevoren.