Wat het CRM van monday.com anders maakt

Blog - 5 januari 2024

Wat het CRM van monday.com anders maakt

Leestijd: 4 minuten

Het CRM-systeem van monday.com onderscheidt zich op veel vlakken van andere systemen. Onder andere door de enorm gebruiksvriendelijke interface. Speciaal ontworpen om de gebruikerservaring te verbeteren en het gemakkelijker te maken om de informatie te organiseren. Zo heb je klantrelaties beter inzichtelijk en altijd actueel. De gebruikersvriendelijkheid is een must, helemaal te bedenken dat er in de regel bedrijfsbreed wordt gewerkt met een CRM-systeem. Iedereen moet ermee uit de voeten kunnen en zich thuis voelen in het systeem.

Een volledig aanpasbaar CRM-systeem

Een belangrijk kenmerk van het monday CRM is dat het een volledig aanpasbaar platform is dat kan worden aangepast aan de specifieke behoeften van elk bedrijf en team. Met monday.com kunnen gebruikers hun eigen workflows ontwerpen en aanpassen aan hun specifieke behoeften en bedrijfsprocessen. Dit betekent dat bedrijven de mogelijkheid hebben om hun eigen verkoopproces te definiëren en de stappen te automatiseren die nodig zijn om van potentiële klanten leads te maken en uiteindelijk deals te sluiten.

Het monday CRM gaat net een stapje verder

Waar andere CRM-systemen vaak stoppen als de opportunity wordt gesloten (gewonnen of verloren), gaat monday.com juist verder. Vanuit de gewonnen opportunity kan bijvoorbeeld automatisch het onboardingsprogramma worden opgestart. Je collega’s worden kunnen bijvoorbeeld geïnformeerd worden over de nieuwe klant en takken worden aan hun gekoppeld. Ook de klant kan worde uitgenodigd in dit onboardingprogramma en de statussen van dit proces zien. Hoe dan ook: jij bent in charge en bepaalt hoe monday CRM voor jouw organisatie ingericht moet worden om grip te krijgen op alle processen.

monday crm systeem

En integreren is een fluitje van een cent

Bovendien biedt monday.com ook een breed scala aan integraties met andere tools en systemen, waardoor het eenvoudiger wordt om gegevens uit te wisselen tussen verschillende systemen en processen. Dit kan helpen om de efficiëntie te verbeteren en de communicatie en samenwerking tussen teams te vergemakkelijken. Waaronder Hubspot, Salesforce, Mailchimp, etc.

Kortom, het CRM van monday.com onderscheidt zich door zijn aanpasbaarheid, visuele interface en integratiemogelijkheden, waardoor het een uitstekende keuze is voor bedrijven die op zoek zijn naar een flexibel en gebruiksvriendelijk platform om hun klantrelaties te beheren.

Tot slot over CRM (Customer Relationship Management)

CRM staat voor Customer Relationship Management en is een strategie om de relaties met klanten te beheren en te verbeteren. Een CRM-systeem helpt bedrijven bij het organiseren, beheren en analyseren van hun klantgegevens, zoals contactgegevens, aankopen, interacties en voorkeuren. Het biedt een centrale hub voor het opslaan en analyseren van klantinformatie, waardoor het gemakkelijk wordt om inzicht te krijgen in klantgedrag en -behoeften.Kortom, CRM-software biedt bedrijven de mogelijkheid om klantrelaties te verbeteren, de verkoopprestaties te verbeteren en efficiënter te werken. Het kan helpen bij het opbouwen van loyaliteit en vertrouwen bij klanten, waardoor bedrijven succesvoller kunnen zijn in een competitieve markt.

Meer weten over CRM? Als ervaren monday.com partner vertellen we je graag vrijblijvend meer.